17. 4. 2023
Tento právní předpis by neměl být zaměňován s kampaní "Právo na opravu" na trhu s náhradními díly v automobilovém průmyslu o přístupu k technickým informacím a údajům o vozidlech, ale s obecnými právními předpisy EU týkajícími se opravitelnosti.
[ číst ]
13. 4. 2023
FIGIEFA nedávno spojila své síly se společnostmi SME United, AIRC, CLEPA, ECAR a Insurance Europe, aby vyzvala Evropský parlament a Radu k vytvoření účinné doložky o opravě, která je kriticky potřebná k pokrytí nových i stávajících designů tak, aby z nich měl plný prospěch spotřebitel.
[ číst ]
11. 4. 2023
Po přijetí postoje Evropského parlamentu na plenárním zasedání dne 14. března a tzv. "společného postoje", k němuž Rada dospěla dne 24. března, vstoupil akt o ochraně údajů do poslední fáze legislativního procesu: interinstitucionálních diskusí mezi Parlamentem, Radou a Komisí (tj. "trialogu"). Očekává se, že tento proces bude v nadcházejících měsících intenzivní a zdlouhavý a skončí přijetím konečného znění do července (v nejlepším případě) nebo ke konci roku v říjnu/listopadu.
[ číst ]
7. 4. 2023
Nařízení o emisích Euro 7 by mělo přímý dopad na obchod s díly v několika klíčových částech souvisejících s emisemi, které dnes nezávislí distributoři a velkoobchodníci prodávají ve velkém množství.
[ číst ]
5. 4. 2023
Jak vám bylo sděleno, komisař Thierry Breton přijal politické rozhodnutí a před Vánocemi pozastavil proces odvětvových právních předpisů v oblasti automobilového průmyslu.
[ číst ]
3. 4. 2023
FIGIEFA považuje prodloužení nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla o dalších pět let a aktualizaci doplňkových pokynů za důležitý krok k zachování hospodářské soutěže na trhu s náhradními díly pro automobilový průmysl. Některé aspekty však budou vyžadovat další objasnění.
[ číst ]