Nové normy Euro 7 – nejen pravidla pro emise vozidel; také dopad na trh s náhradními díly!

Nařízení o emisích Euro 7 by mělo přímý dopad na obchod s díly v několika klíčových částech souvisejících s emisemi, které dnes nezávislí distributoři a velkoobchodníci prodávají ve velkém množství.

Problém se týká zavedení opatření na ochranu proti neoprávněným zásahům v rámci normy Euro 7, kdy orgány na úrovni EU budou vyžadovat, aby výrobci chránili systémy/součásti vozidel, které zaznamenávají emisní vlastnosti svých vozidel během prvních 200 000 km a během 10 let jejich životnosti. Komise si chce být jistá, že shromážděné údaje jsou správné, a zajistit integritu těchto údajů. Pro implementaci ochrany proti neoprávněné manipulaci se zvažují hardwarová i softwarová opatření. Nařízení Euro 7 vyžaduje, aby byla opatření na ochranu proti neoprávněným zásahům zavedena v řídicích jednotkách motoru a motoru, systémech vstřikování paliva, zařízeních a systémech pro regulaci znečišťujících látek ve vozidlech, pohonných systémech, trakční baterii, počitadle ujetých kilometrů, zařízeních OBFCM (palubní sledování spotřeby paliva) nebo zařízeních OBD/OBM (palubní monitorování). Kromě obecné identifikace systémů ochrany proti neoprávněným zásahům je cílem nařízení rovněž určit některé specifické součásti v palubním diagnostickém systému, které vyžadují ochranu. To bude pravděpodobně zahrnovat (ale nejen) komponenty, jako jsou senzory NOx, filtry DPF, komponenty EGR, katalyzátory, turbodmychadla a měřiče hmotnosti vzduchu.

Co to znamená pro nezávislý trh s náhradními díly?

  • V rámci systému Euro 7 by provozovatelé poprodejních služeb neměli žádné reference pro provádění opatření na ochranu proti neoprávněným zásahům používaných na dílech s významnými emisemi, protože tato opatření jsou prováděna každým výrobcem vozidel proprietárním způsobem.  To může vést k situaci, kdy nezávislé a originální náhradní díly již nebudou kompatibilní s bezpečnostním provedením vozidla.
  • U brzdových systémů/konstrukčních částí očekáváme, že Komise definuje dodatečné požadavky na schválení typu Euro 7 týkající se emisí částic, které budou rovněž relevantní pro všechny náhradní díly související s brzdovými systémy.
  • Zavedení normy Euro 7 by mohlo nařídit, že do všech vozidel, včetně starších vozidel, mohou být montovány pouze pneumatiky splňující normu Euro 7. Pokud by k tomu mělo dojít, nezávislí distributoři dílů by museli být ostražití, pokud jde o dopad na jejich zásoby pneumatik před normou Euro 7.

FIGIEFA bude pracovat na tom, aby i v budoucnu bylo možné namontovat konkurenceschopné náhradní díly na trhu s náhradními díly.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace