Nařízení o emisích Euro 7 by mělo přímý dopad na obchod s díly v několika klíčových částech souvisejících s emisemi, které dnes nezávislí distributoři a velkoobchodníci prodávají ve velkém množství.
Problém se týká zavedení opatření na ochranu proti neoprávněným zásahům v rámci normy Euro 7, kdy orgány na úrovni EU budou vyžadovat, aby výrobci chránili systémy/součásti vozidel, které zaznamenávají emisní vlastnosti svých vozidel během prvních 200 000 km a během 10 let jejich životnosti. Komise si chce být jistá, že shromážděné údaje jsou správné, a zajistit integritu těchto údajů. Pro implementaci ochrany proti neoprávněné manipulaci se zvažují hardwarová i softwarová opatření. Nařízení Euro 7 vyžaduje, aby byla opatření na ochranu proti neoprávněným zásahům zavedena v řídicích jednotkách motoru a motoru, systémech vstřikování paliva, zařízeních a systémech pro regulaci znečišťujících látek ve vozidlech, pohonných systémech, trakční baterii, počitadle ujetých kilometrů, zařízeních OBFCM (palubní sledování spotřeby paliva) nebo zařízeních OBD/OBM (palubní monitorování). Kromě obecné identifikace systémů ochrany proti neoprávněným zásahům je cílem nařízení rovněž určit některé specifické součásti v palubním diagnostickém systému, které vyžadují ochranu. To bude pravděpodobně zahrnovat (ale nejen) komponenty, jako jsou senzory NOx, filtry DPF, komponenty EGR, katalyzátory, turbodmychadla a měřiče hmotnosti vzduchu.
Co to znamená pro nezávislý trh s náhradními díly?
FIGIEFA bude pracovat na tom, aby i v budoucnu bylo možné namontovat konkurenceschopné náhradní díly na trhu s náhradními díly.