Jak vám bylo sděleno, komisař Thierry Breton přijal politické rozhodnutí a před Vánocemi pozastavil proces odvětvových právních předpisů v oblasti automobilového průmyslu.
Po této výstražné zprávě FIGIEFA spolupracovala s kolegy z tzv. Independent Services Providers (ISP) Group, skupiny zahrnující spotřebitelské skupiny, dodavatele automobilového průmyslu, leasingový a nájemní průmysl, provozovatele náhradních dílů, prodejce vozidel, autorizované a nezávislé servisy, vydavatele dat a pojišťovny. Tato skupina zahájila v lednu intenzivní činnosti s cílem přimět Komisi, aby splnila svůj závazek v této otázce a zajistila spravedlivé podmínky pro automobilový průmysl, trh s náhradními díly a odvětví mobility a podnikla nezbytné kroky, aby se odvětvové právní předpisy probudily v platnost ještě v tomto evropském volebním období. V tomto ohledu jsme svolali a napsali všem zúčastněným kabinetům Komise, uspořádali s nimi vysvětlující schůzky, zaslali dopisy předsedkyni von der Leyenové a komisaři Bretonovi (některé podepsalo více než 60 příslušných společností ze všech druhů odvětví), vydali jsme tiskové zprávy, publikovali články a otevřený úvodník a nakonec jsme uspořádali výše uvedenou tiskovou konferenci.
S potěšením vám oznamujeme, že se zdá, že naše obavy byly vyslyšeny. Na konferenci CLEPA dne 30. března Mark Nicklas, vedoucí oddělení pro mobilitu v průmyslovém oddělení Komise, veřejně oznámil, že odvětvová legislativa je opět na správné cestě a její návrh by měl být schválen ještě letos. "Iniciativa týkající se údajů z vozidel zůstává pro Komisi prioritou. Jsem přesvědčen, že tato Komise stále může předložit návrh, aniž by předjímala jeho vzorec." Breton sám odpověděl a potvrdil to dopisem. Proto máme důvody k obezřetnému optimismu. Harmonogram pro dokument, který v tomto volebním období projde procesem spolurozhodování (za účasti Rady a Evropského parlamentu), je však nyní velmi napjatý.